view counter..

Website counter

Saturday 10 March 2012

my old pal.and forever be..



yaw my old pal...hope we din't saperate far away..coz we're like brotha in 1 family..to you guys..izwan(mix) syafiq(sakura) mirul(blur) jeff(kaisurei) sidiq(s6x) haikal(joker)..we're choose this path together once upon a time..but now i understand..the future always comes as our target..so that we have to choose our different path in life..but no matter what..we're still hommies till the end guys..i'm so damn proud of what we have rite now.we have our legacy..sephiroth crew.that's is our main root...we bring sephiroth to fame once ago...we fight for what we believes...

6 org member tu laaa yang mula2 tubuh kan crew sephiroth,brsama sama aku dulu..starting aku form 2..sampai sekarang..aku dh 20 tahun..masih lagi dgn crew ni..x prnah belot mcm bboyz2 lain..sebab ape??sebab chemistry yang ade pada kiteorg..kiteorg mmg x dope dulu..nk belajar move breakdance pon,tgk melalui youtube aje..xde sape yang ajar..but the miracle is,we never stop learning..bia pon susah nk belajar melalui youtube..but,we still carried on..woah.mmg itu cabaran buat kiteorg..huhu.for your information..in bboyz,there are several moves..like powerhead,style,tricks and so on..nak bagi gempak kan crew kiteorg..sume kne ade salah satu bnde ni..mirul(blur)adalah org yang paling cepat belajar dlm powerhead..yang lain sume mkn mase 2 bulan nk dpt kn satu moves like flares.tapi si mirul ni hanye amik mase 3 minggu..damn..sumpah aku jelez tgk die..lepas aku posses satu moves,die dh dpt moves baru..damn...lagi aku jelez..huhuhu..masing2 saling lawan..like izwan(mix) syafiq(sakura)..dorg ni laaaa leader crew ni..umur dorng pon dh nk msuk 23,24..mcm tu laaa..dorg ni,kalau wktu sekolah dulu..setiap hari sabtu,msti wajib dtg..msti awal..kdang2 pkul 12 aku ngan bdak2 lain dh terpacul kat bus stand pd...hahhaa..takut ngan dorg pnye pasal..tapi dorg mmg dope dulu..name pon leader kn..hahhaa..dorang laa yang rancang semua event,bboy battle and so on..aku just masuk aje..dorg ckp,cari pngalaman..hahaha..sampai satu tahap tu,dorg ckp nk masuk BOTY.tahu x makne die??BATTLE OF THE YEAR malaysia 2009..event tu kire same besar laaa jgak mcm showdown..cume showdown lebih dikenali public..BOTY hanye dikenali dlm bboys aje seluruh malaysia..haaaaa.mcm tu laaaa.itu laaa detik yang bag aku,aku xkn lupa sampai aku tua nanti...bernilai memori tu...

eh..jangn fikir crew ni x pnah susah..prnah..crew ni prnah nk dibubarkan dulu oleh sebab ade yang betray...kiteorg sendiri x expect bnde ni boleh jadi..tapi..slow2 kiteorg settle..aku pon pnah susah laa jgak dulu..setiap hari sabtu bboys..sampai tusyen pon kdang2 ponteng..hahaha..balik2 kantoi ngan mak aku,sebab baju aku basah berpeluh2..hahaha.ape lagi,kne tibai.hahhaa.tapi ape bole bikin bro..darah muda..msti kdang2 nk langgar rules..huhuhu..tpi mse tu,aku mmg ngah addicted giler2 ngan bboyz..hahaha..ehh,sekarang pon still the same ok...hehoo..

si sidiq ni plak(s6x)dulu,senyap aje org nye...die ats aku stahun..sampai kdang2 die buat show pon sorg2..kantoi laa ngan crew..mmg angin laaa kan.nk name sorg2.huhuhu..nasihat pnye nasihat..berubah pon die...tapi sekarang die daa x bboy lagi..die sekarang ngah menuju ke satu kehidupan yang lebih maju dan terjamin...die sedang sambung kan degree kalau x salah aku..huhuhu..kdang2 je aku nmpak die turun pd...huhuhu..tapi die tu dulu mmg dope!!aku respect die!..senyap tapi berbisa..hahhaa..

our newbies time tu..jeff(kaisurei)huhuhu.die join crew ni mase umur die 11 tahun kot..die ni cina..sepupu dgn mix......korg msti pelik kn..mcm mane cina dgn melayu boleh sepupu..hahaha..ok3..mak mix ni cina..masuk islam..sebab berkahwin dgn arwah ayah mix...al-fatihah kepada cik azwar..............
mak mix ni pulak kakak kepada ayah si jeff ni..haaaaa.sebab tu laaa dorg sepupu..dan kalau korg nk tahu knape izwan ni ltak name bboy die mix..sebab tu laaa.die mix..huhuhu..ok3..jeff ni mula2 masuk dlm crew ni,huhuhu.mmg klaka aku tgk die ni..ngan kepala botak die...huhuhu..tapi lepas aje 3 bulan,die daa pndai dress up..tahu mcm mane bboyz dress up..moves2 die pon dulu agak kaku..tapi,die dope lepas aje 3 bulan yang pertama...mmg aku x sangka die boleh pergi jauh..sampai sekarang,die adalah antara bboy yang dope dlm crew kiteorg...die form5 tahun ni...masih muda...hahhaa..die ade flava..maklum laaa train dgn famous crew kn..hahaha..

si haiqal(joker)ni plak..aku mula2 tgk die masuk crew sebab die pandai puppet..tahu x puppet??alaaa,yang org buat tarian robot2 tu..haaaaa.die mmg gempak..sebijik mcm robot die buat..lembut aje bdan die..tapi aku kurang dgn die pada mula nya..sebab aku tgk die ni mcm kerek aje kn..nk aku starlight2 aje die ni..tapi da lame2..huhuhu.satu kepala aku ngan die..biol jgak..hahaha..aku x pasti die pndai bboy.tapi die mmg extremely gmpak dlm puppet..itu yang aku tahu..

lepas aje BOTY 2009 tu..kiteorg terus maju dan maju sampai laaa tahun hujung tahun2010...bilaa time tu kami dh ade student sendiri..haaaaaa.and yeah..time tu kami curahkn ape yang kami tahu pada mereka ni.sebab tu aku ckp,korg beruntung..boleh belajar dgn org yang dh tahu step2 ni..and smpai sekarang,sebilangan junior2 yang bakal menggantikan kiteorg dh pon ade..there are,amir,lockman,dawud,weng jim,weng jeff,afiq,harith and many others..ouh..i almost forgots..harith(nana)ni ade lah bboy yang nk dicakap junior pon x boleh jugak..sebab waktu zaman kiteorg 7 org,die dh ade..tapi die still kurang..just follow us..we train him in our glorious day...and right now,he's the one who improved a lot!!die mmg improved giler..aku suka attitude die..die for sephiroth..sanggup reka design baju sephiroth,jual kt kami dan juga fans2 kami..die buat ape yang patut..juniors,you guys should respect him ok...die buat semuanya untuk korang jgak..ok..well done harith..

so,thats it..after all that we get through...aku ngan 6 yang lain,hanye mampu tgk junior2 yang maju kn sephiroth ni..aku nk tgk,mcm mane dorg handle crew ni..seperti mane kiteorg buat dulu..sekarang...mirul pon daa x bboy..die kerja pizza boy..delivery..tahun depan die dh pndah muar.....mix plak,sekarang sibuk dgn kerja..begitu juga sakura..semua sedang menuju ke mase depan yang sebenarnya penting..its ok guys..aku paham..mmg itu laaa yang patut kite buat..we're just stick to the man..find some money to live and survive..but..i know..you guys won't forgets our day back then rite????i hope you huys still remember it..to those 6..i just wanna say,thank you..we were great back then..seriously..i'm proud with you guys..and if we're saperate after this..i wanna you guys to know that i will never forgets u guys..you guys were like a real brothers to me...and to those sephiroth junior..please..don't let us down..aku rase aku dh ckp psal bnde ni bnyak kali..kn??ingt,susah tw kiteorg bwk name crew ni naik....please,jage elok2..we put our trust on you guys...sephiroth..please,,shine always..even one day,we seniors wouldn't be there for you guys anymore....please.....i'm begging you guys..fight for it..protect sephiroth ok!!!!

No comments:

Post a Comment